دانلود کتاب صوتی قدرت عادت
قدرت عادت اثر چارلز داهیگ
کتاب قدرت عادت که در سال 2012 منتشر شد، برای مدت زیادی در لیست پرفروش ترین های روزنامه نیویورک تایمز بود. و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.
چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت، تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می نویسد: عادت با الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت» شروع میشود که سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه(سرنخ) وجود دارد که به مغز شما می گوید وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتاری خاص شود. بعد از آن، مرحله معمول انجام آن رفتار(روتین) است و مرحله سوم، پاداش است؛ نتیجه و حسی که از انجام آن رفتار برای شخص حاصل میشود، و اینگونه حلقه عادت شکل میگیرد.چارلز داهیگ
در بخشی از کتاب می شنویم:
شناخت و درک علم تمایلات برای شرکتها موضوعی حیاتی است. بسیاری از کارها هستند که ما باید آنها را روزانه و منظم انجام دهیم اما هرگز به عادت تبدیل نمیشوند. برای مثال ما باید هر روز مراقب میزان مصرف نمک یا شکرمان باشیم یا آب زیادی بنوشیم، همچنین باید هر روز سبزیجات بیشتر و چربی کمتر بخوریم، باید هر روز ویتامین مصرف کنیم و ضد آفتاب بزنیم. لزوم عادت شدن مورد آخر بسیار واضح است: زدن مقدار کمی ضدآفتاب به صورت هر روز صبح میزان احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا حد زیادی کاهش میدهد؛ اما با وجود این کمتر از 10% امریکاییها هر روز ضدآفتاب استفاده میکنند در حالی که همه آنها هر روز دندانهایشان را مسواک میزنند. چرا؟
- تحویل تخمینی: حداکثر تا 4 روز کاری
- ارسال و مرجوعی رایگان: در تمام سفارشهای بیش از 200 تومان
قدرت عادت
دانلود کتاب صوتی قدرت عادت نوشته ی چارلز داهیگ
قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام میدهیم، در زندگی و کسبوکار (به انگلیسی: The Power of Habit) نام کتابی است که توسط چارلز داهیگ در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. این کتاب که در زمینه نحوه شکلگیری عادتها و تغییرات آن است و به بررسی علمی پیرامون این موضوع میپردازد.
کتاب پس از نشر، موفقیتهای زیادی کسب کرد و حدود ۶۲ هفته در لیست پرفروش ترینهای نیویورک تایمز قرار داشت؛ از طرفی در لیست تأثیرگذارترین کتابها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.[۱]
در قسمتی از کتاب آمده است:
آیا میخواهید عادت غذایی جدیدی در خود ایجاد کنید؟ محققان مرکز ملی کنترل وزن امریکا در پروژهای که بیش از شش هزار تن در آن بین ۱۵ تا ۲۰ کیلو وزن کم کرده بودند، متوجه شدند ۷۸% شرکت کنندگان هر روز صبحانهای مشخص میخورند (سرنخ)، اما بیشتر کسانی که در رژیم غذایی خود موفق شده بودند، پاداشی مشخص برای متعهد ماندن خود نیز در نظر گرفته بودند. این پاداش میتوانست هر چیزی باشد، لباسی بخصوص، حس رضایت و غرور از رفتن روی ترازو و پایین آوردن وزن، تناسب اندام یا خلاصه چیزی که به راستی میخواستند و با دقت انتخاب کرده بودند. هر وقت وسوسه میشدند رژیم غذایی خود را بشکنند، بر پاداش خود تمرکز میکردند تا جایی که این تمایل به نوعی وسواس خفیف تبدیل شد. محققان دریافتند تمایل افراد به پاداش، بر وسوسه شکستن تعهدشان غلبه میکند. این میل به پاداش چرخه عادت را در آنها استوار میکرد.
برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.